Reklama

Dobra definicja strategii markowej

„Dobra definicja strategii marki to rozważana intencja pozytywnej roli, jaką firma chce odgrywać w życiu ludzi, którym służy i społeczności wokół niej”. — Neil Parker

Postawmy sprawę jasno: reputacja buduje się, niezależnie od tego, czy firma coś z tym robi, czy nie. Rezultatem może być dobra lub zła reputacja. Zrozumienie i wykorzystywanie brandingu w umiejętny sposób oznacza jedynie, że przejmujesz stery i próbujesz kontrolować, jak wygląda ta reputacja. Dlatego warto zastanowić się nad brandingiem już na samym początku działalności. W takich działaniach z pewnością pomoże nam dobra agencja reklamowa.

Wbrew powszechnemu przekonaniu budowanie marki nie jest „kosztowną taktyką marketingową, z której korzystają tylko duże marki”. Wręcz przeciwnie – branding ma wiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem i jest silnie uzależniony od rynku, na którym się znajdujesz i poziomu, na którym chcesz grać. W szczególności obejmuje spójną mieszankę różnych kompetencji i działań, więc jego koszt może bardzo różnić się w zależności od przypadku. Konsultanci wysokiego szczebla i bezbłędna implementacja będą oczywiście droższe niż wszystko poniżej. Podobnie, przy budowaniu marki międzynarodowej, wieloproduktowej firmy będzie o wiele trudniejszym i bardziej wymagającym zasobem niż na przykład firma lokalna. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia.

Branding zwiększa wartość biznesową

Jest on szczególnie ważny przy próbie generowania przyszłego biznesu, a silnie ugruntowana marka może zwiększyć wartość firmy, dając firmie większą przewagę w branży. To sprawia, że ​​jest to bardziej atrakcyjna okazja inwestycyjna ze względu na jej mocno ugruntowaną pozycję na rynku.

Wynikiem procesu brandingu jest marka, która łączy w sobie reputację i wartość, która się z nią wiąże. Silna reputacja to silna marka, która z kolei przekłada się na wartość. Ta wartość może oznaczać wpływ, premię cenową lub udziały w firmie. Marka jest aktywem biznesowym, który również sam w sobie posiada wartość pieniężną i musi mieć własne miejsce w bilansie firmy, ponieważ zwiększa ogólną wartość firmy. Choć dla wielu firm jest to kontrowersyjny temat i trudne zadanie, nadanie marce wagi finansowej jest równie ważne jak sam proces budowania marki – nazywamy to „wyceną marki”.

Jak najlepiej zabrać się za budowanie marki

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest zaufanie agencjom, które mają doświadczenie z procesami budowania marki. Agencja reklamowa dzięki zastosowaniu najnowszych technologii pozwoli na osiągnięcie zamierzonych efektów.